perssalon
  • jpg
perssalon

Op het perssalon van vrijdag 28 september 2018 kwamen volgende persberichten aan bod:

93 vaststellingen van sluikstort tijdens 'handhavingsweek 2018' in Gent

Tijdens de 'handhavingsweek 2018' in Gent (van 17 tot met 23 september) voerden afvalintercommunale IVAGO, de Politie Gent, de Gemeenschapswacht en Dienst Toezicht extra controles uit op sluikstorten en zwerfvuil. In totaal zijn er 93 vaststellingen gedaan, dat is vier keer meer dan in een 'gewone' week. De extra inzet heeft dus vruchten afgeworpen.

Lees hier meer

Stad Gent zoekt coördinator en maakbedrijf voor tijdelijke invulling op de Meulestedekaai

De Stad Gent en sogent zoeken een coördinator voor een tijdelijke invulling op het bedrijventerrein in de Meulestedekaai. De projectpartners kochten het terrein naar aanleiding van de verhuis van de werkplaats Ateljee naar de voormalige UCO-site. De site in de Meulestedekaai krijgt een nieuwe toekomst als zone voor innovatief wonen en buurtfuncties. In afwachting daarvan komt er een tijdelijke invulling met een economische insteek en een meerwaarde voor de buurt.

Lees hier meer

Hoe geeft men een volmacht voor de verkiezingen?

Deze week zijn de oproepingsbrieven in alle Gentse bussen gevallen. Wie op zondag 14 oktober 2018 niet kan gaan stemmen door ziekte, werk of omdat hij/zij in het buitenland zit, kan iemand een volmacht geven om in zijn of haar plaats te stemmen.

Lees hier meer

Ontvang het laatste Stad Gent nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL