236870 perssalon ff28f5 large 1487235479

Op het perssalon van vrijdag 11 oktober 2019 kwamen volgende persberichten aan bod:

212 vaststellingen tijdens 'week van de handhaving'

Van 30 september tot en met 6 oktober 2019 organiseerden de Stad Gent, Ivago en Politie Gent de jaarlijkse 'week van de handhaving'. In totaal werden er 212 vaststellingen gedaan: 69 vaststellingen voor sluikstort, 16 vaststellingen voor foutief aangeboden huishoudelijk afval en 127 vaststellingen voor foutief aangeboden bedrijfsafval.

Eerste editie 'Straatwijs' is een feit: krant voor en door dak- en thuislozen

De allereerste editie van de gratis straatkrant 'Straatwijs' wordt vanaf 17 oktober 2019 over heel Gent verspreid naar aanleiding van de Dag tegen Armoede. Straatwijs wordt gemaakt door (voormalige) dak- en thuislozen en zal vier keer per jaar verschijnen. De krant mikt niet alleen op de Gentse dak- en thuislozen, maar ook op de Gentenaar in het algemeen.

Gent maakt online verklaring voor orgaandonatie mogelijk

Op zaterdag 12 oktober 2019 is het de Europese Dag voor Orgaandonatie en Transplantatie. Een moment om de noodzaak van orgaandonatie onder de aandacht te brengen, en ook voor de Stad Gent het moment om na te denken over de rol die ze daarin kan spelen. Gentenaars kunnen zich daarom vanaf nu ook online registreren als orgaandonor.

Over Stad Gent

Gent, de hoofdstad van Oost-Vlaanderen, biedt de zeldzame combinatie van de intimiteit van een compacte stad en de openheid van een metropool. Met meer dan 261.000 inwoners en 78.400 studenten is Gent de tweede grootste stad van Vlaanderen en de grootste studentenstad. Veelzijdig, historisch en eigentijds tegelijk. De Stad Gent stimuleert als lokale overheid zoveel mogelijk initiatief van haar burgers om zo te werken aan een open, solidaire, duurzame, wijze en kindvriendelijke stad. Meer info via www.stad.gent.