Leerlingen sluiten schooljaar af met nachtje kamperen in woonzorgcentrum

Een leerling van De Boekenmolen tijdens een eerder ontmoetingsmoment.
  • jpg
Een leerling van De Boekenmolen tijdens een eerder ontmoetingsmoment.

De zesdejaars van De Boekenmolen in Zwijnaarde sluiten het schooljaar volgende week op een bijzondere manier af: met een nachtje kamperen in de binnentuin van het woonzorgcentrum even verderop.

De twaalf leerlingen van het zesde jaar van De Boekenmolen in de Hutsepotstraat kamperen in de nacht van maandag 29 op dinsdag 30 juni in tenten in de binnentuin van stedelijk woonzorgcentrum De Zonnebloem even verderop. Het initiatief kadert in een project rond eenzaamheid ontstaan tijdens De Warmste Week. Ze gaan samen met de bewoners bbq'en en kampvuurliedjes zingen. Tijdens het ontbijt sluiten de leerlingen van het vijfde aan.

Mooi hoe jong en oud de voorbije jaren een band hebben opgebouwd via allerlei activiteiten. Dit afscheidsmoment zorgt voor mooie herinneringen en toont hoe waardevol ontmoetingen tussen generaties kunnen zijn. Astrid De Bruycker, schepen van Ouderenbeleid
De leerlingen hebben samen met de bewoners onder meer gedichten gedeeld en gesprekken gevoerd. Zo toont De Boekenmolen hoe onderwijs ook leert om zorgzaam en betrokken in het leven te staan. Filip Watteeuw, waarnemend schepen van Onderwijs

Contact voor de pers

Bevoegd

Ontvang het laatste Stad Gent nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL