In de hondenzwemvijver in de zijarm van de Watersportbaan aan de Yachtdreef werden deze ochtend blauwalgen vastgesteld. Normaal mogen honden er vrij zwemmen, maar dat is nu dus tijdelijk niet meer toegestaan. Er werden verbodsborden geplaatst. De Stad Gent volgt de situatie nauwgezet op. Blauwalgen zijn immers ook gevaarlijk voor honden.
Laat je hond er zeker niet zwemmen. Blauwalgen kunnen bij honden onder meer diarree, stuipen en ademhalingsproblemen veroorzaken.Mathias De Clercq, burgemeester
- Thomas Dierckens, woordvoerder burgemeester De Clercq, gsm 0477 38 29 37, e-mail thomas.dierckens@stad.gent